Rise of Empires: Ottoman
Ottoman sultan Mehmed II wages an epic siege of Constantinople in 1453, in a battle that will shape the course of history for centuries to come.
Mehmed sends Maria to coax Hungarian King Matthias Corvinus into an alliance; an epic battle along the Danube River looms, and Vlad has the upper hand.
Mehmed's troops advance into Wallachia, and Vlad employs guerrilla tactics to weaken his rival; a threat lurks in the imperial palace.
As the war drags on and resources dwindle, Vlad wages biological warfare on Mehmed's army; Radu closes in on Vlad's castle to take Anastasia hostage.