Estonia
In 1994, the MS Estonia ferry sank as it was crossing the Baltic Sea. New footage and exclusive interviews help to explore the details of this tragic incident and reveal what may have caused it.
The Disaster
The MS Estonia ferry sank as it was crossing the Baltic Sea in 1994, killing 852 people. Some of the survivors reveal details of the tragic incident.
Everyone Shall Be Salvaged
Individuals share their thoughts following the MS Estonia ferry disaster. Plus, an insight into the Swedish government's decisions in the aftermath is revealed.
The investigation concluded that the bow visor was to blame for the incident, but survivors claim this does not match their experiences.
Rumors circulated that the MS Estonia ferry was being used to smuggle military equipment, but authorities dismissed this as a conspiracy theory.