For Life
Promises
Tensions rise between Aaron and his crew when Aaron provides counsel to a white supremacist in order to repay his debt to Wild Bill. Maskins ups his game when Aaron sues the NYPD in order to gain access to his case file. Jasmine’s boyfriend Ronnie meets Aaron for the first time, but is apprehensive to confront Aaron with the truth about Aaron’s impact on Jasmine’s life.
Determined to gain access to his police file, Aaron decides to represent an inmate from Safiya’s drug rehabilitation program, whose brother is a cop. Maskins and O’Reilly close in on proof of Aaron’s malfeasance during Jose Rodriguez’s trial, targeting Marie as a way to get to Aaron.
In a unique episode taking us back nine years, Marie (Joy Bryant) struggles in her marriage to Aaron as she deals with the turbulence of Aaron’s (Nicholas Pinnock) arrest, trial, and incarceration.