From Survivor to Healer
Medical school sweethearts Yan Shu Ren (Shawn Dou) and Sun Shu (Vivi Miao) were once on a promising path together until family difficulties forced Shu Ren to drop out and leave without saying goodbye. Heartbroken, Sun Shu escapes abroad to complete her studies. Five years later, they reunite as doctors at the same hospital, with Shu Ren hoping to rekindle their relationship. Initially resistant, Sun Shu's feelings begin to soften when Shu Ren supports her during her mother's illness. Just as they seem to find happiness again, Shu Ren discovers a shocking secret about his mother's death eight years ago, threatening to unravel their fragile reconnection. Faced with this new challenge, the couple must decide if their love can survive another potential separation. "From Survivor to Healer" is a 2019 romance drama directed by Cao Dun and Cheng Qiang.