Future Boy Conan
Remmnant Island
20 years after a devastating war, an old man and a young boy named Conan live on Remnant Island. One day, Conan finds a girl named Lana on the shore. When Lana is abducted by soldiers, Conan and his grandfather must spring into action.
The Journey
Conan travels by plane and sea as he tries to rescue Lana from the clutches of Industria soldiers.
Conan arrives on a small island and meets Jimsy, a boy who has been living in the wild. As Conan gets to know his new friend, the ship Barracuda offers an opportunity to finally reach Industria.
Conan and Jimsy attempt to stowaway aboard the Barracuda, but are caught and punished by the ship's captain Dyce. They get to work as the ship heads for Industria.
The Barracuda finally arrives in Industria and Conan and Jimsy are stunned to find it bleak and deserted. Conan races through the complex searching for Lana.