Gallipoli
Four young Australian boys join the military and are sent to Gallipoli. They endure eight months on the peninsula learning lessons of survival, skills of combat and what it means to be a young man in war.
Tolly recovers from his injuries in Cairo, and reluctantly returns to the front line at Gallipoli.
Australian journalist Keith Murdoch visits the British PM with a secret letter that will change the course of the war. Tolly is commended for his bravery at Lone Pine, while Dave refuses to get help for chronic illness.