Gladiators: Warriors of the Ancient World
This series chronicles the lives of ancient Roman gladiators, from Spartacus's defiant rebllion to Flamma's ultimate sacrifice in the arena. The stories reveal rise and fall of gladiatorial combat and how it shaped Roman power, culture and identity.