Great Greek Myths
Although they were the son and daughter of Zeus, Apollo and his twin sister Artemis were born under threats from the goddess Hera. Zeus' wife Hera never forgave the twins' mother - the nymph Leto - for her union with the King of Mount Olympus, and she forced Leto into exile.