Green Frontier
When a young Bogotá-based detective gets drawn into the jungle to investigate four femicides, she uncovers magic, an evil plot and her own true origins.
The Deep Jungle
The murders of four missionary women bring Helena, a detective, to the deep jungle; years earlier, Yua and Ushe are tasked with protecting the jungle.
The Walkers
Meeting resistance from locals, Helena sets out on her own to investigate; she is haunted by Ushe, one of Yua's proteges, who has also been murdered.
Helena connects the dots from the murders to her tortured personal story; almost 50 years prior, Yua's tribe battled Joseph's men.
While visiting a powerful smuggler in the heart of the jungle, Helena discovers that he has unexpected connections to her family and a surprise prisoner.
A local cop is willing to help Helena bring the prisoner back to town; a flashback examines Helena's birth and mission.
The prisoner escapes, sparking a frantic search; Joseph and his men plot to learn the secrets of the jungle.