Gundam Build Divers
Gunpla Battle Nexus Online (GBN) is a new network game that lets people enjoy a variety of missions using Gunpla in a virtual cyberspace dimension. Middle-school students Riku Mikami and Yukio Hidaka recruit their classmate Momoka Yashiro and dive together into this vast world. Becoming "Divers," or inhabitants of GBN, they meet a mysterious girl named Sarah who has an amazing sensitivity to ...
After witnessing the champion Kyoya Kujo in Gunpla Battle, Riku Mikami and his friend Yukio Hidaka have resolved to dive into the GBN world themselves. For the first time, they enter this virtual cyberspace dimension as "Divers," discovering spectacles greater than they ever imagined and an unending series of surprises. However, another Diver is watching the pair from hiding.
Riku and Yukio reflect on their first experience with GBN. They run into Momoka, who tries to get them to join the soccer club, but she is unable to stop them going back to GBN. Diving into the virtual cyberspace dimension again, they are reunited with Sarah, and instead of playing Gunpla Battle they choose a Collect mission whose goal is to collect a key item.
Re-watching the fierce battle of the Gunpla Force Tournament, Riku once again yearns to be as strong as the champion. He and Yukio agree to try out the new weapons they've prepared, while Momoka, who has been inspired by them, finally decides to join GBN. The three of them dive into the Dimension, where a Diver who called himself Kyoya asks to accompany them in a Serial Battle mission.
Riku now realizes the scale difference between himself and Kyoya Kujo, who says he wants to protect the GBN world. As he wonders what he should do to get even a little closer to the champion, Magee offers to introduce him to a fellow Diver. Riku dives into the China-inspired world of the Estania Area to learn which path he should follow, accompanied by Yukki and Momoka, who now has an official account.
The next destination for Riku and his friends is the Perisia Area, a neutral zone where builders from all over the world gather, and it is forbidden to bring in Gunpla without permission. As the three of them walk across an endless desert in Diver form, they are eventually confounded by the mirage-filled landscape, which never changes no matter how far they go. Then a jeep appears, driven by a female Diver called Ayame.
Riku and his friends have decided to start their own force. Although they are excited to discover their own unique style and strength by forming a force, they are having trouble choosing new members. Shahryar advises them that if they're aiming for the top, they should scout someone experienced, and draws their attention to the splendidly built Kapool that Momo has rented.