Hayate the Combat Butler
It's Christmas Eve. Normally around this time, people prepare to celebrate this sacred holiday. However, there's one person in this world who won't have a Merry Christmas, and that person is an poor, unlucky boy named Hayate Ayasaki, when his aloof parents get a debt worth 156,804,000 yen (approximately 1.3 million US dollars) and sell Hayate to the Japanese mafia to pay it off!
A New Beginning with Nagi Sanzenin's Estate
On his first day as a butler, Hayate stumbles upon a room with a private work of Nagi's manga collection. He insults it and is eventually kicked out of the mansion and taken back to the Japanese mafia! Who will save him?
One morning, Hayate goes to Nagi's room to wake her up for breakfast, but he sees a large white tiger named Tama sleeping right next to her!
One day at school, Nagi forgets her lunch. As her butler, Hayate is determined to deliver her lunch on time. While navigating the school grounds, he meets a couple of people, one who is friendly and one who wants to destroy him!
Hayate meets Sakuya Aizawa, Nagi's childhood "friend", who, like Klaus the head butler, can't accept Hayate as Nagi's butler, but not just because he's poor and unlucky, but because he's not funny!
Hayate cannot bring himself to return to the Sanzenin mansion after he damages the cashmere coat that Maria lent him. While contemplating on what to do, he meets the "generous" people who tried to take him away and ends up fighting them all!