Heartland Docs, DVM
In picturesque rural Nebraska, the husband and wife veterinary team of Drs. Ben and Erin Schroeder cares for the region's many animals in need.
The Little Practice on the Prairie
The Schroeders’ workload is compounded by animal cases spurred by recent flooding in Nebraska. The vets assist a cow in labor that’s too weak to stand; chickens with mysterious leg ailments; and a litter of piglets with the squirts. The doctors also put on their podiatrist hats while tending to a pet goat and donkey and investigate a puppy’s surprising ear issue.
That Old Farm Magic
Spring has sprung, but a snowstorm hits Nebraska, forcing the Drs. Erin and Ben Schroeder to contend with unpredictable weather. Despite the snow, springtime for the docs means helping to bring new life into the world, whether it’s doing a pregnancy check on a herd of 200 cattle; artificially inseminating a German shorthair dog; or wrangling a potentially pregnant pot-bellied pig.
Early spring in Nebraska brings new life and unpredictable veterinary challenges for Drs. Erin and Ben Schroeder as they treat a cow’s prolapsed uterus, diagnose a deadly intestinal disease and perform a canine C-section with sons Charlie and Chase assisting. The vets also tend to an injured wild owl, a sheep too weak to stand and a litter of cats with ear mites.
Dr. Ben Schroeder and son Charlie are surprised when a young family brings in an orphaned raccoon they found in their shed while Dr. Erin Schroeder helps a woman subdue a trapped cat with a serious dental issue. After Dr. Ben and his younger son, Chase, encounter a newborn calf with a hernia the size of a melon, the doctors also get a visit from a family of llamas, one of which is expecting.
Ahead of the hometown rodeo, Drs. Erin and Ben Schroeder make sure the star animals are healthy and ready for the big rodeo. When he’s not avoiding a charging bull, Dr. Ben bonds with his two sons while caring for an underdeveloped calf and a snake that won’t eat. Dr. Erin is filled with emotion as she cares for a pup with tumors whose owner passed away and for a cat with a shocking leg injury.
As medical professionals, Drs. Erin and Ben Schroeder vow to do no harm, which is a promise they keep while constantly faced with complicated issues ailing their patients. Dr. Erin sees a beloved basset hound with issues that are more than meets the eye, while Dr. Ben has his patience tested by a young stallion, and the whole family goes to great lengths to aid a newborn fawn.