This four-part docuseries explores the infamous Heaven’s Gate cult and the stranger-than-fiction circumstances that culminated in the largest mass suicide in U.S. history.
The Awakening
After forming a small group in Oregon in the 1970s, Heaven’s Gate co-founders Bonnie Nettles and Marshall Applewhite hit the road for recruitment meetings, asking members to leave their families and lives behind.