How to Spot a Cult
Cult watchers claim cults are on the rise. And there are certain characteristics that experts say they have in common. Although the organizations in this documentary may or may not be cults, former members say they have used cult-like techniques like love bombing, character assassination, fear and guilt. They claim they were manipulated by charismatic leaders promising the one true path.
On the inside, believers think however bad life is, escape would be worse, cult experts tell us this belief is a consequence of mind control. Hear from former members of cult like organizations, and how they were able to free themselves and their minds.