Howards End Howards End
Often considered E.M. Forster’s masterpiece, Howards End is the story of two independent and unconventional sisters and the men in their lives seeking love and meaning as they navigate an ever-changing world.
A passionate misunderstanding, a surprise visit, and a stolen umbrella set into motion a series of events that unexpectedly intertwine the lives of the Schlegels, the Wilcoxes and the Basts.
Mrs. Wilcox surprises her family with a final request regarding Howards End. The Schlegels face eviction from their house. The Schlegel sisters take up the cause of Jacky Bast's husband.
Margaret receives an unexpected offer from Henry. Helen is incensed by the unfair fate of the Basts. The three families collide at a wedding, and Henry's past isrevealed.
Margaret is undaunted by Henry's past misdeeds. Helen leaves abruptly for Europe. Margaret and Tibby get Henry to help resolve issues at Howards End - where the three families have a showdown.