Human to Human
Human to Human is a series of documentary miniatures which show the fates of refugees from Ukraine. Unlike news services which show anonymous crowds of refugees, we enter into their lives and listen to their stories.
My Name Is Liuda
The last operating Ukrainian Help Point in Warsaw lies in the Bielany district. Most volunteers are Polish, but there are also two Ukrainians. One of them, Liuda, helps others to escape her own loneliness.
A New Family
Irmina and her husband, the parents of five adult daughters, have fostered four siblings from the outskirts of Kyiv. Their mother had to stay in Ukraine: she drives an ambulance.
Marcin Piotrowski has been organising the Folkowisko Borderland Culture Festival for 13 years - an experience which let him launch humanitarian aid for hundreds of refugees after the outbreak of the war.
Przemyśl. 200,000 refugees have already passed through the refugee centre established in an old Tesco supermarket. We see how the centre receives Wiktoria with her son Jarosław.
Bartek, an animal lover, drives a van full of dog food and humanitarian supplies to Lviv, from where the help is passed on further into Ukraine. But it's taking a toll on him – emotionally and financially.