The study of magic requires aptitude, effort, and the right bloodline. One sorcerer loved magic, despite lacking the bloodline and aptitude for it, and died wishing he’d spent more time studying in life. He reawakens as Lloyd, the seventh prince of the Kingdom of Saloum, with all his previous memories intact. Blessed with a strong magical bloodline, he uses his gifts to master the study of magic.
I Reincarnated as the Seventh Prince
A mage, lacking both talent and lineage, is burned to death by the magic he loves. He's reborn as Lloyd, seventh prince of the Saloum Kingdom, with his past memories intact. One day, in a forbidden library, he awakens a demon that wields ancient magic...
With an interest in weapon enchantments and their effectiveness, Lloyd joins Albert and Sylpha on a monster hunt. After meeting Tao and reaching their destination the group encounters a pack of bearwolves, who regenerate unnaturally quickly.
Just when it seemed Sylpha was able to overpower the pack of bearwolves, the demon Pazuzu emits a miasma that has the knights collapsing to the ground. Once even Sylpha and Tao are rendered unable to retaliate, Lloyd finally makes his move.
With his new bearwolf, Shiro, in tow, Lloyd visits his sister, Alieze, in order to learn how to communicate with monsters. Afterward Lloyd is reunited with another brother, Dian, a blacksmith who is seeking to create the ultimate Spellbound Sword.