Icons Unearthed: Spider-Man
Making his journey from comics, to cartoons, to TV, all the way to the hands of Sam Raimi, bringing Spider-man to life posed a major challenge.
The pressure is on to deliver a sequel to Spider-man, without a finished script. The clock is ticking in the battle between CGI and puppets, but will the chaos derail the train?
Despite his success, Sam Raimi loses his creative freedom as Marvel and Sony's tug of war begins to affect the story; "Spider-Man 3" conquers the box office but loses the fans.
Sony reboots the franchise with a new director and actor; when hackers attack Sony, plans for the webslinger come undone.
Spider-man comes home to Marvel, but it's not clear if Marvel and Sony can get along enough to keep him there; the franchise comes full circle, bringing everyone back together in a time of crisis.