Imperial Doctress
Tan Yunxian (Liu Shi Shi), from a generations-long family of imperial physicians, faces a devastating royal court ruling that forbids her family from practicing medicine after being framed by powerful enemies. Despite societal constraints, Yunxian secretly learns traditional Chinese medicine from her grandmother and dedicates herself to healing the common people. Her exceptional skills and determination catch the attention of Emperor Zhu Qizhen (Wallace Huo), who becomes instrumental in supporting her groundbreaking journey to become the first female physician of the Ming Dynasty. Through her compassion and medical expertise, Yunxian challenges gender barriers and transforms the medical landscape of her time. This is a 2016 Chinese historical drama series directed by Lee Kwok Lap.