Irina: The Vampire Cosmonaut Irina: The Vampire Cosmonaut
Two world superpowers' space race spawns the Nosferatu Project. The goal: send a vampire to space before the first human flight. Human overseer Lev must train subject Irina in time for liftoff. Their shared passion for space will face the ego of nations!
The Nosferatu Project
In his motherland's race to claim the first human spaceflight, cosmonaut candidate Lev Leps is assigned to a secret project which involves an outrageous experiment.
Lev takes Irina through the cosmonaut training routine. While she surprises Lev and Anya in some aspects, other areas give her trouble.
As the voices opposing Irina's existence become louder and louder, Lev comes up with a special plan to help overcome her fear of heights.
With less than a month until launch, Lev takes Irina into town for a little fun before she dives into days of solitude training.
While Irina undergoes her solitude training, a visitor from Sangrad with special interest in N44 has come to watch the candidates train.
A terrible dream leaves Irina shaken and unable to continue training. As Anya and Lev try to get her back on track, there's even more bad news about the test flight.