Jim Henson's Creature Shop Challenge
Brian Henson welcomes 10 talented creature designers to Jim Henson Studios for their first Creature Brief: design and build an original underwater creature for a screen test on the Henson Soundstage.
The creature designers tackle sculpting, molding, and mechanizations as the Henson classic The Dark Crystal inspires re-imagined Skeksis who return to the castle for a screen test with the original Dark Crystal.
The creature designers breathe life into unconventional materials from a junkyard to create a believable half scrap, half fantasy creature trapped inside a hanging cage.
Humor is the key to this week's Creature Brief as mounted creature heads in an enchanted trophy room return to life under the spell of a wizard, played by Scrubs' Donald Faison.
An appearance by Lady Gaga's unicorn inspires the creature designers to create a larger-than-life creature with realistic movement, performed on a black light soundstage.