Kings
Based on biblical texts, this epic Brazilian drama follows the story of Israel from the time of the judges -through its transition to the monarchy and the subsequent division of the kingdom- to the fall of Jerusalem to the Babylonian army.
Ana faces humiliation from Penina. Eli fails to correct his sons -such negligence matches the growing Philistine threats.
A Philistine man threatens priest Hofni. Ana makes a vow to God, asking for a son and promising to devote him to God's service.
Malquias escapes from a Philistine man. Eli questions the people's devotion. Some actions against Hofni and Finéias arouse suspicion.
Eli disagrees with his son's attitude. Sâmila struggles to escape from an insistent Finéias. Elcana sees his faith questioned.
Eli faces disturbing revelations. Sâmila suffers Finéias' cruelty. Eliúde causes a public scandal in the Tabernacle.
Finéias denies Ada's accusations. Samuel meets Eloá. Micael proposes to Sâmila. Samuel faces humiliation from Finéias and Hofni.