Krod Mandoon (Sean Maguire) is the brave and daring -- though not especially bright -- leader of a band of plucky freedom fighters who've vowed to overthrow the sadistic Chancellor Dongalor (Matt Lucas). He's aided in this mission by his girlfriend Aneka (India de Beaufort), a strong fighter with an equally strong libido; the not-so-powerful wizard Zezelryck; and the not-so-bright giant Loquasto -- and, of course, Krod's own intermittently flaming sword (which he often misplaces).