1956: Due to improper behavior, the young Monika Schöllack has just been dismissed from her household management school. Ashamed of herself, she returns to Berlin to her mother Caterina and her sisters Helga and Eva.
Monika's growing self-assurance helps her to have the courage to introduce her own rock 'n' roll course in the dance school, against her mother's will. The course is a total success, which brings many new enrolments with it.
Monika establishes a blues band with Freddy, and their first gigs are a success. It comes as a shock when Eva is found unconscious with a serious head injury in Monika's apartment.