La Bandida
Graciela is taken by the police to an interrogation room where she is questioned by Manuel. Years ago she was known as Marina, she lived in the Buenaventura Farm with her brother, her stepmother and Jacinto, her father and right-hand man of the boss.
Marina and Benjamín arrive in Mexico City to find out that Marina's aunt died a few years ago. They arrive to live in the Fernandez family's house, but it doesn't take them long to realize that they are a dysfunctional family.
Marina and Benjamín have begun their life with the Fernández family. Marina discovers some of Eduviges and Jesusa's secrets, and with the help of Sister Catalina, she manages to capitalize on them to her advantage.
Marina befriends Soledad. Hedwig and Carlos die, which has a great impact on the brothers. Marina has to work to pay for Benjamin's stay at the school and helps the nuns to raise funds for the boarding school.
Marina is reunited with José and has many mixed feelings towards him. For his part, José seems to be in love with Marina and courts her. Marina considers becoming a nun, but is dissuaded by Sister Catalina.
Marina tells Benjamin of her plans to end the Bandit's life. He tells the nuns about Marina's situation. They strip her of her weapon and punish her for a few days. During her punishment, Marina receives a visit from José.