Land of the Lustrous
Phos is looking for ideas for the encyclopedia but is struggling to come up with anything. They go to Diamond for help as they have been working on a new technique.
Phos is attacked, but manages to make a new friend out of the attacker. Together, both travel to the ocean where Phos learns more about the past.