Liberty
Two Scandinavian families are stationed in Tanzania in the late 1980s: the Knudsens and the Larssons. A humorous, brutal portrait of Western ex-pats whose idealism clashes with cultural differences and local opposition.
The Knudsen family is finally reunited in Tanzania. Niels has been looking forward to showing his family their new life by attending a party at the Larssons' place with other ex-pats.
In the wake of the press coverage of the TanScan scandal, Jonas resorts to alternative measures to control the damage, and Marcus plays an important part in his plan to retain Swedish subsidies.
Niels is successful with the cotton project, which opens new doors for his career in Danida. Kirsten has moved in with Leon, but life as a wife on the farm isn’t what she expected.
Kirsten finally finds meaning in her life, but not without consequences for her relationship with Leon. Katrina faces financial struggles, and TanScan is in danger of closing down due to the accident.
TanScan’s situation worsens, and Niels’s idealism is tested to the limit. Kirsten is headed for new horizons. Christian is ready for the opening of Club Liberty, but unresolved conflicts come back to haunt him.