Limitless: Live Better Now
Chris Hemsworth is back on his mission to uncover how to live a longer and better life; he faces science-backed, high-stakes challenges to sharpen his mind and body.
Stress-Proof
Psychologist Modupe Akinola challenges Chris to stay calm during a terrifying walk along a crane that's projecting from a skyscraper. Chris learns powerful techniques to control stress in his life and combat the risk it poses to long-term health.
Shock
Some scientists believe exposure to extreme temperatures can trigger our bodies' own defenses against the killer diseases of old age. Chris heads for the freezing Arctic with his brothers Liam and Luke to take on the ultimate cold therapy.
Chris turns to longevity doctor Peter Attia to find out how changing his eating habits can help his quest for longevity. Ironically, the answer is to eat no food at all for four days, which will unlock his body's own anti-aging powers.
As Chris bulks up for "Thor: Love and Thunder," he needs to build a body that looks right for an immortal god. But, he also wants the kind of muscles that are scientifically proven to ensure he stays strong and healthy in real life.
Chris has always worked to keep his body healthy; now it's time to start looking after his brain. Neurologist Dr. Sharon Sha challenges him to go off-grid into the wilderness without a GPS or map. The hike stirs up Chris' most precious memories.
Chris has done everything possible to delay the aging process. Now he's facing his most extreme and emotional challenge. He's testing the theory that the best way to combat aging and fear of mortality might not be to fight it but accept it.