Live Aid becomes the largest global event in history, bringing together a star-studded line up from Tina Turner to Bowie to Queen.
The second half of Live Aid in the United States brings in millions, thrusting Bob Geldof into Africa’s politics as he navigates fundraising, controversy and celebrity.
Bob Geldof and Bono join forces to stage Live 8, a global concert aimed at pressuring the world's richest leaders to tackle the root causes of poverty in Africa.