Long Strange Trip
The tale of the Grateful Dead is inspiring, complicated, and downright messy. A tribe of contrarians, they made art out of open-ended chaos and inadvertently achieved success on their own terms. Never-before-seen footage and interviews offer this unprecedented and unvarnished look at the life of the Dead.
Act II – This Is Now
Viewer Discretion Advised - The Grateful Dead sabotage their chances at superstardom, and find success on their own terms.
Viewer Discretion Advised - Jerry wants the Grateful Dead to have no leader, no rules… and no purpose. Trouble ensues.
Viewer Discretion Advised - It’s the 1980s, and the Dead’s fans seek adventure in this “New Lame America" as Garcia calls it.
Viewer Discretion Advised - Jerry will put up with the adulation until they “come for me with the cross and nails.”