Making Driven
Follow John Jackson to Russia and Japan and learn how to use drones, cable cams and the best camera set-ups for powder shots, cinematic scenes and action shots.
Drones are cheaper and more environmentally-friendly than a heli. Loads of people have one – but how can you use them for taking great action shots? Learn how to fly them and get the optimum angles.
How to create the perfect cable cam shot
Follow snowboarder John Jackson and the Pirate film crew to Japan into deep powder to capture amazing cable cam shots in conditions where drones can’t fly – in a snow storm or through narrow trees.
How do the Pirate film crew shoot the world’s best riders in the most magical places on Earth? Find out what makes or breaks a session, how to find the best light, the best camera set-up and more.
Almost everything has already been filmed in snowboarding, but there’s always that dream shot. See what happens when John Jackson and the Pirate crew head into an active volcano in Kamchatka, Russia.
Action cams open up a whole new world of opportunities. POVs, follow cams, selfie sticks – John Jackson shows how anyone can use them, whether you’re an expert or you can be a total novice.
Sleds can be an essential piece of equipment for snowboarders who want to film in the backcountry. John Jackson shows you what it takes to film a snowboard video part.