Mammals Mammals
In this darkly comedic drama from award-winning writer, Jez Butterworth, revelations and secrets come to light as the complexity of modern marriage and fidelity are exposed. In a world of eight billion, what happens after we've found 'the one'? Can we stay true to the promises we strive to keep when, after all, aren't we all just MAMMALS?
What was meant to be a peaceful holiday, turns into a marriage-wrecking event for Jamie. He comes across secrets that make him realize that he does not know his wife, Amandine, as intimately as he imagined.
While Jamie enlists Jeff's help to dig deeper into the mysteries that recently came to light, Amandine seeks comfort in her violin lessons and the tutor.
A flashback reveals the beginning of Jamie's entanglement with Amandine, and indicates that she is not new to keeping secrets from the ones around her.
Jamie finds a little breathing space and learns something that takes him aback; unable to mend their relationship, Lue and Jeff put their minds in different places.
Jamie is ready to take the bull by the horns and confront Amandine with the piece of information that he recently learned; there are more shockers in the offing.