Massacre of the Mormons Massacre of the Mormons
2019. After an explosion disrupts their quiet Mormon community, a family scrambles to find three missing mothers and their children.
One of the missing children reaches La Mora with heartbreaking news: the other two mothers and children were murdered. As the community organizes to look for the remaining children, horrifying details of what happened on the drive start to emerge.
While the surviving children are rushed to a hospital across the border in Arizona, Mexican authorities make their first key arrest.
Amid long-standing distrust from the victims’ family, Mexican authorities piece together documents, photos, and videos to reconstruct what happened. Later, an exclusive interview from a member of the La Línea cartel reveals the reasons behind the attack.