Mengele: Unveiled
Josef Mengele was one of the most monstrous figures to emerge from the horrors of the Holocaust. But what set him on the path to his particular brand of barbarism? Using unpublished documents, expert reports, and survivor testimonies, Mengele’s early years are explored. An early adopter of Nazism, his university years and study of eugenics, honed his abhorrent theories about racial supremacy.