Midnight at the Pera Palace
At a historic Istanbul hotel, a journalist is thrust into the past and must stop a plot from unfolding that could change the fate of modern Turkey.
The Journey
While doing research for an article on the Pera Palace, Esra stumbles into the year 1919, meets a doppelgänger and finds herself amid political intrigue.
Stepping into Peride's shoes, Esra sets out with Ahmet to correct the course of history but lands on Halit and George's radar.
Secret
As the political stakes rise, Ahmet finds a notebook in the room occupied by Fahrettin, who informs Esra of George's sinister plan for Istanbul.
Halit confronts Esra about her plans with Fahrettin; Esra slips a note to Mustafa Kemal, but her ruse puts others in jeopardy.
Dimitri warns Ahmet about the perils of meddling with the past; as Leyla's fate hangs by a thread, Esra discovers Halit's true motives.
With Ahmet's fate hinging on Halit's recovery, Esra uses Dimitri's key to travel in time and keeps encountering Halit under unexpected circumstances.