Mobile Suit Gundam THE WITCH FROM MERCURY Mobile Suit Gundam THE WITCH FROM MERCURY
A.S. (Ad Stella) 122― An era when a multitude of corporations have entered space and built a huge economic system. A lone girl from the remote planet Mercury transfers to the Asticassia School of Technology, run by the Beneritt Group which dominates the mobile suit industry. Her name is Suletta Mercury. With a scarlet light burning in her pure heart, this girl walks step by step through a new...
PROLOGUE
At Fólkvangr the Gundam Lfrith is undergoing operating tests in the Vanadis Institute's laboratory. The Lfrith has not yet managed to meet the conditions imposed by the council, and test pilot Elnora Samaya is growing impatient.
Suletta has won in her combat with Guel. However, there are now suspicions that her mobile suit Aerial uses the GUND Format, a forbidden "witch's technology." Meanwhile, Miorine faces a crisis as her father Delling wants her to leave the school.
Suletta is being forced to duel in a rematch. She and Miorine form a cooperative partnership to save the Aerial from being scrapped, and keep Miorine from being expelled from school.