More Power More Power
Celebrating the evolution of the coolest, most iconic tools, from handheld and basic to the industrial and mighty.
Fasteners
Tim Allen, Richard Karn, and April Wilkerson explore the unexpectedly riveting world of screws, nails, and other fasteners. The team visits the country's largest utility company to see how they make supersized bolts for their giant electrical towers. In Tim's workshop, April reveals an ingenious hack for removing damaged screws and Tim has a run-in with the Jiggler.
Tim Allen, Richard Karn, and April Wilkerson get carried away with the tools and machines we use to lift and load. High above the Port of Los Angeles, they take turns operating a massive ship-loading crane. Back at Tim's workshop, they experiment with a device that gives them superhuman strength and Tim gets his hands on a powerful vacuum that truly sucks.