Mummies Unwrapped
Archaeologist and mummy expert Ramy Romany investigates the spellbinding secrets of the most fascinating burial sites, mass graves and ancient tombs on Earth.
Investigating a notorious Egyptian Pharaoh could re-write the Bible as we know it. Ramy Romany tracks down the 3,000 year-old clues that Moses, the prophet of Judaism, Christianity and Islam, was actually the desecrated mummy of King Akhenaten.
Mummified murder victims are being unearthed from marshy bogs across Northern Europe. Mummy expert Ramy Romany examines eerily well-preserved bodies from more than 2,000 years ago to see if they were victims of brutal human sacrifice rituals.