My Brilliant Friend
I Soldi
As fourth grade draws to an end, Elena and Lila fight with their families for the chance to continue their education. Later, a trip out of town becomes a day Elena will never forget, and a death changes things in the neighborhood forever.
Elena grows tired of Gino, while Lila rejects two potential suitors at a cost. A rare outing into the city turns violent. Elena worries about not being there for Lila after accepting an invitation to spend the summer away from the neighborhood and her family.
On the island of Ischia, Elena runs into the Sarratore family, reigniting her childhood crush on Nino, who is at odds with his father, the charming Donato. Back in Naples, Lila's resistance to Marcello's pressing courtship reaches a breaking point. On the day of Elena's 15th birthday, an unexpected encounter leaves her shaken.