Ninja Girl & Samurai Master
The year is 1555, the middle of the Warring States period, and one young man holds on to a very big dream. That young man, known as an empty-headed fool, is none other than Oda Nobunaga. Enchanted by his dream, a certain young girl who admires Nobunaga swears that she will become his ninja one day. Nobunaga has one goal: to unify Japan by military might! Decorated by a colorful cast of characters, including the airheaded Kichou, the errand boy Hideyoshi, the tsundere Nene, the straight man Mitsuhide, and the half-dead Hanbei, this heavy-hitting wartime gag anime is about to begin!!
Oda Nobunaga saves a girl from drowning one day. She clumsily tells him that she's a shinobi. Instead of attempting to kill him, she swears to serve him one day after hearing his plans to unify Japan.
Let's Go See Nobunaga-sama
Chidori, the Iga shinobi, may only be a child, but was already a skilled shinobi. One day, her master gets a request from Oda Nobunaga to send some shinobi to work for him. Chidori is picked to go, and...
While at Oda's castle, a man called Saru, whose name is actually Kinoshita Hideyoshi, appears before her. He keeps bugging her to him ninja techniques and another Oda subordinate, Mori Yoshinari, who is a master of the spear, asks her to spar with him. What does Chidori do?
Chidori and Sukezo go to visit Hideyoshi, who has gotten sick. While they're there, Hideyoshi's friend, Nene, barges in. It seems that Nene secretly has feelings for Hideyoshi, but Hideyoshi likes Nobunaga's younger sister, Oichi.
Imagawa Yoshimoto starts his invasion of Owari. Nobunaga's army was panicking, but Nobunaga was calm for some reason. Meanwhile, Chidori was doing an important mission for Nobunaga.