Nobunagun
Shio Ogura, a seemingly normal Japanese high school student, who, while visiting Taiwan on a school trip, is suddenly attacked by monsters. Agents known as "E-Gene Holders" from the government agency DOGOO also arrive, who wield weapons infused with the spirits of historical figures. However in the midst of it all, Shio is revealed to also be an E-Gene Holder when the soul of Oda Nobunaga awa...
Oda Nobunaga
Weapon otaku Ogura Sio is on a school trip to Taiwan when she and her classmates get caught up in an Evolutionary Invasion Object attack, not that she has any idea what is going on. And who is the guy with the knives?
Evolutionary Invasion Objects
The incident in Taiwan draws to a close, and Sio gets a chance to have a heart-to-heart with recovering Asao before deciding whether she will join the monster-fighting team or not.
Sio starts intensive training at the Dogoo facility with war photographer Robert Capa. She manages to make some friends on base, but the reality of everyone's situation there is harsh.
Sio and Jack have to work together to take out an Evolutionary Invasion Object inside a hurricane.
Sio gets assigned to the same platoon as Jack and is reunited with Gandhi, Newton, and Galileo. The team is tasked with seizing Invasion Object brain tissue for study.