Numberjacks Numberjacks
The Problem Blob makes things go very long indeed, including a man's mop and a boy's pencil. Four soon sorts him out.
Things that should be spherical are being turned into cubes, thanks to the Shape Japer. Six goes to sort things out.
When 1 goes out alone there's one more of everything - 4 rides the railway to the rescue.