Discover the wonder, delight, and awe-inspiring majesty of Earth's ocean with Oceanography: Exploring Earth's Final Wilderness. Professor Harold J. Tobin, an ocean scientist who has visited landscapes on the seabed that no human eyes have seen before, takes you on a scientific expedition to fathom the ocean's many mysteries—from its shallowest tidal zone to its deepest depths.