On Track
Follow the top mountain bikers competing in the Enduro World Series and experience iconic biking locations in an intimate look at the dedication and desire it takes to become the best in the world.
The Price of Speed
Every athlete has to decide how far they want to push. What price are they willing to pay for speed? How fast is fast enough? Top United States mountain bike racer Curtis Keene reveals his mindset and training prior to the 2014 Enduro World Series.
Fistfuls of Sand
The rough terrain and harsh conditions of Chile prove difficult as Curtis Keene has a rough start to the 2014 Enduro World Series. He will have to steel his resolve if he hopes to catch up to the likes of Jerome Clementz and Jared Graves.
Whether on the race track or resting between races, time management is on the back of every athlete’s mind as the clock is always ticking. Follow Curtis Keene in Scotland as he looks to improve on his EWS performance in Chile.
EWS continues in beautiful Scotland, where hometown hero Joe Barnes shows everyone how to properly ride Scottish terrain. Meanwhile, last year's champion, Jerome Clementz, encounters some misfortune, and Curtis Keene hopes to finish in the top 10.
After an early season full of unrealised potential, things are now heading in the right direction for Curtis Keene. The third round of EWS racing heads to France, where people have been racing mountain bikes down rugged, steep terrain for a decade.
The Italian Alps redefine summer weather with hail and unforgiving temperatures in round four of the Enduro World Series. Take a closer look at the women’s division, as well as POV footage from Curtis Keene.