Operation Transplant
Operation Transplant exclusively documents the journey of medical teams and patients involved in organ transplants in São Paulo. From organ procurement to hospital discharge, the episodes unveil intense challenges and the race for life.
The liver transplant team needs to act quickly when faced with a serious complication and a kidney transplant team operates on an older couple.
A new liver is the last hope for a patient facing repeated hospitalizations and a team operates on a mother and daughter in a living-donor transplant.
A complex surgery can change the fate of a man with cirrhosis, a patient with diabetes needs a dual transplant and a housewife needs a new heart.