Perfect Ride
For many people, cars are not just objects of utility, but an object of love and hate. Everyone has their own idea of what makes the "Perfect Ride". Some enjoy exploring their city with a small car, others prefer racing on tracks with sports cars. Perfect Ride searches for the ideal cars and ultimate gadgets for every occasion. Find out what's hot and what's not in the automotive world.
Topless into the Spring
2014 sees the launch of the new Audi A3 convertible. For the first time ever, the open model isn't based on the hatchback, but on the sedan. Perfect Ride discusses the differences between the generations as well as the ad- and disadvantages of the new A3 convertible. Plus: The Jaguar F-Type is the latest sports car from the UK. The big cat poaches in the territory of the Porsche 911 Carrera.
With the creation of the Panamera S Hybrid, Porsche wanted to get rid of the Panamera's image as a giant gas guzzler. And it's indeed a fuel-saving miracle in its class. The sports car comes with an output of 380 HP and an average fuel consumption of just 6.8 liter. But the Porsche Panamera S Hybrid is not the only eco-friendly car. The Audi A3 g-tron is a natural gas car that's CO2-neutral.
They offer less space than a station wagon, they are more expensive than a sedan and they are still beststellers: coupes. They used to have just two doors and a sporty styling, but since then the definition of this competitive segment was broadened. With the Audi RS7, there is a new a rival for the Mercedes CLS 63 AMG and BMW M6 Gran Coupe and it comes with the performance of a sports car.
Audi A3, BMW 5 Series and Mercedes CLS have been bestsellers for years. In order to attract even more buyers and close the niches between the different vehicle classes, manufacturers extend their model series every so often: Proven technology under the bonnet, but a redesigned body. The results are cars between two worlds such as A3 Sedan, 5 Series Gran Turismo and CLS Shooting Brake.