Insane Pools: Off The Deep End Insane Pools: Off The Deep End
Pool designer Lucas Congdon and his tightly knit crew battle unprecedented designs, challenging clients and more in their quest to build breathtaking outdoor living spaces.
Swimming with the Fishes
The Lucas Lagoons crew turns a koi pond project into a backyard oasis for a family and their fish in Siesta Key. The team transforms an old, outdated pool into a natural lagoon, connecting it to the new pond and installing an amazing aquaponics system.
The Lucas Lagoons crew faces the unique challenge of building a Rocky Mountain-style lagoon for a family living in the Florida wetlands. Lucas quickly learns his clients will be supervising him along the way as he creates the pool of their dreams.
After ten years of saving and dreaming for a pool, a couple wants Lucas to build the wow factor. The crew creates a giant double-pool feature with a connecting stream and several customized surprises to deliver the "wow" and dismiss any doubt.
A couple with a baby wants Lucas to remodel their dangerously outdated pool and make it safe for their son. The goal is to preserve the pool's cage while swinging in massive rocks to transform a dull patio pool into a stunning natural atrium.