Queen: Love and War
In the ultra-conservative Joseon Dynasty, Kang Eun Bo (Jin Se Yeon) seeks justice for her murdered twin sister by becoming the Queen. To achieve her goal, she must win the heart of King Lee Kyung (Kim Min Kyu), a ruler more focused on political stability than romance. Navigating a competitive royal court filled with beautiful women vying for the king's attention, Eun Bo faces numerous challenges. When the king unexpectedly recognizes her from a dream, an unlikely connection begins to form between them. As Eun Bo strategically pursues her revenge and the royal title, she must balance her personal mission with the complex dynamics of the Joseon court. This is a 2019 Viki Original historical drama series directed by Kim Jung Min.