Ramses The Great: King of Ancient Egypt
Ramsses, now revered as ‘Ramsses-great-in-victories’, had ascended to the status of a veritable living god, celebrated not only within his borders, but far beyond.
During his remarkable 67-year reign, Ramsses, a pharaoh among the greatest, fortified his borders, established peace with neighboring kingdoms, and erected unparalleled temples.