Redefined: J.R. Smith Redefined: J.R. Smith
J.R. Smith is known as an infamous basketball superstar with a reputation for being shirtless, stirring up controversy and having a killer 3-point shot. After finding himself without an NBA team to call home after leaving the Lakers, J.R. sets a new intention for himself - getting a college education at HBCU, North Carolina A&T, and hopefully qualifying to play NCAA golf.
Mullilgan
J.R. Smith, his friends and family reflect on JR's NBA career, and J.R. arrives on campus to a warm welcome from his fellow North Carolina A&T Aggies - everyone is excited to have the NBA champion on campus.
J.R. meets his new team and quickly realizes there will be no gimmes here — he has to earn his spot on the team like everyone else. Senior teammates Diego and Xavier give him the freshman treatment as he adjusts to online classes and gets a feel for A&T’s famous “Aggie Pride”.
While J.R. embraces his studies at an HBCU steeped in social justice history, he becomes an advocate for the A&T golf team and prepares for his highly anticipated collegiate golf debut.
Tension builds amongst the team, leading to a closed-door meeting led by J.R.. Despite this, the team still finds ample reasons to celebrate.